• Hurtownia elektrotechniczna
  • Adres
  • 43-300 Bielsko-Biała, ul. Grażyńskiego 74
  • Godziny pracy
  • Pon. - Pt. 7:30 – 15:30

Ogólne Warunki Sprzedaży

Ogólne Warunki Sprzedaży

OGÓLNE WARUNKI SPRZEDAŻY

obowiązują od dnia 17.01.2023

 

                                 I.            ZASTOSOWANIE

 

1.       Niniejsze Ogólne Warunki Sprzedaży (dalej: „OWS”), stosuje się do wszystkich stosunków handlowych łączących  spółkę "POLIMET" S. KIJ SPÓŁKA JAWNA, ul. Michała Grażyńskiego 74, 43-300 Bielsko Biała, NIP 5470086786, REGON  070008398, KRS 0000003533, e-mail biuro@polimet.com.pl, tel. 33 4977 777 (dalej: „Sprzedawca”) z Klientami (dalej: „Klient”) w lokalu Spółki przy ul. Grażyńskiego 74, 43-300 Bielsko-Biała, złożonych telefonicznie lub mailowo w zakresie sprzedaży towarów lub dostaw towarów.

2.       Obowiązują wyłącznie niniejsze OWS. Nie będą wiążące ogólne warunki (sprzedaży, dostaw lub podobne) stosowane przez Klientów. Ewentualne odstępstwa od OWS będą wyjątkowe i ich wystąpienie, nawet powtarzające się, w żadnym razie nie będzie mogło być uznane za dorozumianą zmianę zasad zawartych w OWS na okres dalszej współpracy.

3.       OWS nie mają zastosowania w stosunkach prawnych z konsumentami lub przedsiębiorcami na prawach konsumenta, do których stosowane są odpowiednie przepisy prawa. 

 

                              II.            PRZEDMIOT UMOWY

 

1.       Klient składa zamówienie na towary znajdujące się w ofercie Sprzedawcy w formie pisemnej (listem poleconym, pocztą elektroniczną), osobiście lub ustnie w rozmowie telefonicznej. Składając zamówienie Klient deklaruje w sposób dla niego wiążący wolę nabycia towaru. 

2.       Zamówienie powinno zawierać dane kontaktowe Klienta (osoby upoważnione do działania, adres poczty elektronicznej, telefon, ewentualnie faks, dane do faktury).

3.       Klient zobowiązany jest składać zamówienie w oparciu o dane towaru zawarte w katalogu. 

4.       Za zawarcie Umowy sprzedaży pomiędzy Sprzedawcą a Klientem uznaje się przystąpienie przez Sprzedawcę do realizacji Zamówienia złożonego przez Klienta. Samo złożenie Zamówienia przez Klienta nie wiąże Sprzedawcy, a brak odpowiedzi Sprzedawcy na złożone zamówienie nie oznacza milczącego przyjęcia Zamówienia. 

5.       Sprzedawca ma prawo odmowy zawarcia umowy bez podawania przyczyn.

6.       Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za wybór towaru dokonany przez Klienta i jego skutki. 

7.       Prawo własności Towaru przechodzi na Klienta w dniu zapłaty pełnej ceny za towar (zastrzeżenie prawa własności). 

 

                            III.            CENA

 

1.       Wszystkie ceny są cenami netto w złotych polskich. Do ceny zostanie doliczony podatek VAT i inne podatki według aktualnie obowiązujących przepisów prawa. 

2.       Cena towaru podana w chwili złożenia przez Klienta Zamówienia jest wiążąca dla obu stron, z tym zastrzeżeniem, że nie dotyczy to sytuacji zmiany podatków lub ceł. W razie zmiany ceł lub podatków cena może ulec zmianie. 

3.       W przypadku informowania o obniżonej cenie Sprzedawca uwidacznia także informację o najniższej cenie tego Towaru jaka obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki albo od dnia rozpoczęcia oferowania tego Towaru w Sklepie (jeśli okres ten jest krótszy niż 30 dni), albo o cenie sprzed zastosowania obniżki (jeśli Towar jest szybko psujący się lub mający krótki termin przydatności).

4.       Koszty związane z dostawą (np. transport, dostarczenie, usługi pocztowe) i ewentualne inne koszty ponosi Klient. Wysokość tych kosztów może zależeć od wyboru Klienta co do sposobu dostawy.  Wysokość kosztów wynika z cennika. Dla produktów ponadgabarytowych cena wysyłki ustalana jest indywidualnie.

5.       Jeżeli Klient zalega z jakimikolwiek płatnościami na rzecz Sprzedawcy, to Sprzedawca może odmówić przyjmowania i realizacji dalszych zamówień do czasu uregulowania zadłużenia. 

6.       Koszty powstające wskutek zmian zamówienia przez Klienta lub z przyczyn leżących po stronie Klienta o potwierdzeniu przyjęcia zamówienia obciążają Klienta.  

7.       Termin Płatności wskazany jest w fakturze lub w fakturze proforma. 

8.       Sprzedawca może uzależnić przyjęcie lub realizację zamówienia od wpłaty zaliczki przez Klienta albo od dokonania zapłaty pełnej ceny przez Klienta. Wpłata zaliczki będzie dokonana na podstawie faktury pro forma. Płatność może być dokonana gotówką w siedzibie Sprzedawcy albo przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy. Datą płatności jest data wpłaty gotówkowej albo data uznania rachunku bankowego Sprzedawcy. W takim przypadku Sprzedawca potwierdzi zamówienie lub przystąpi do wykonania umowy w dniu następującym bezpośrednio po dniu wpłacenia zaliczki na jej rachunek bankowy, o ile Strony nie ustaliły inaczej.

9.       W sytuacji, w której Klientowi przyznano tzw. kredyt kupiecki rozumiany jako całkowite zadłużenie Klienta względem Sprzedawcy, obejmujące wymagalne i niewymagalne wierzytelności, w tym także wierzytelności dotyczące zamówień jeszcze niezrealizowanych przez Sprzedawcę obowiązują poniższe warunki dodatkowe:

1)      kwota kredytu kupieckiego jednocześnie ustala jego limit, co oznacza, że Klient, może rozliczyć płatność dowolnie wybranej dostawy Produktów w ramach ustalonej wyżej kwoty, licząc według cen netto, powodując powstanie ze strony Klienta salda debetowego w rozliczeniach ze Sprzedawcą. Każdorazowe, nawet niewymagalne zadłużenie nie może przekraczać limitu kredytu kupieckiego; 

2)      Klient jest zobowiązany do dokonywania Zamówień Produktów każdorazowo z uwzględnieniem limitu kredytu kupieckiego;

3)      warunkiem utrzymania kredytu kupieckiego i realizacji Zamówień jest pełna i terminowa spłata wierzytelności z tytułu wcześniejszych Zamówień. W przypadku braku spełnienia tego warunku Klient może dokonywać nowych Zamówień tylko pod warunkiem pełnej zapłaty za Towar w formie przedpłaty;

4)      z chwilą powzięcia przez Sprzedawcę wiedzy, że warunki kredytu kupieckiego zostały przez Klienta złamane, Sprzedawca jest uprawniony do:

a)       natychmiastowego wypowiedzenia kredytu kupieckiego, wraz z żądaniem natychmiastowego rozliczenia salda debetowego wynikającego z udzielonego i wykorzystanego kredytu kupieckiego albo

b)      zażądania od Klienta dodatkowego zabezpieczenia dla dalszego utrzymania kredytu kupieckiego pod rygorem jego natychmiastowego wypowiedzenia,

5)      w przypadku powtarzającego się nieterminowego regulowania należności za dostarczone lub odebrane Produkty oraz naliczonych odsetek, Sprzedawca może wstrzymać realizację dostaw do czasu uregulowania należności oraz skorzystać z uprawnień przewidzianych w Regulaminu oraz w przepisach prawa;

6)      Sprzedawca ma prawo ograniczyć lub wypowiedzieć kredyt kupiecki w każdym momencie bez podawania przyczyn, jeżeli w ocenie Sprzedawcy sytuacja finansowa Klienta zagraża lub może zagrozić realizacji płatności przez Klienta. W takim przypadku zakup już dokonany w ramach kredytu spłacany jest na warunkach, na jakich został zaciągnięty.

10.   Klient zobowiązany jest do zachowania poufności co do warunków ceny i płatności, kredytu kupieckiego, a także ewentualnych dodatkowych warunków zamówienia. 

 

                            IV.            WYKONYWANIE UMOWY

 

1.       Termin realizacji zamówienia zależy od realizacji zamówień przez producenta. Produkty, które mają być dostarczone mogą być produkowane przez producenta, wykonywane lub dostarczane z obszarów, które są lub mogą stać się dotknięte skutkami siły wyższej, w tym np. epidemią (np. COVID-19, w tym wariantami), niedoborem, przerwą lub opóźnieniem w transporcie lub zaopatrzeniu w surowce, energię, komponenty. Takie okoliczności, nawet jeśli są znane w momencie zawierania umowy, mogą spowodować przestój, utrudnienia lub opóźnienia w zdolności producenta do realizacji dostawy a co za tym idzie w zdolności Sprzedawcy do realizacji zamówienia.

W konsekwencji, niezależnie od innych postanowień, Sprzedawca wskazuje, że:

a)       terminy dostaw produktów mają charakter orientacyjny i są podawane wyłącznie w celach informacyjnych; Sprzedawca niezwłocznie poinformuje Klienta o wszelkich zmianach;

b)      Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za zmiany terminów dostaw oraz wynikających z tego opóźnień ze strony producenta lud dostawcy. Jakiekolwiek roszczenia, koszty, straty lub utracone korzyści wynikające z takich opóźnień.

Orientacyjne terminy realizacji mogą ulec zmianie, a Sprzedawca nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności z tego tytułu. Wiążący jest jedynie ostateczny termin realizacji wskazany i potwierdzony przez Sprzedawcę. 

2.       Wystąpienie siły wyższej (w szczególności wojna, strajki, zwolnienia, niedobory surowców lub dostaw energii, zakłócenia w funkcjonowaniu fabryk, blokady dróg, epidemie, nadzwyczajne zjawiska przyrody, np. pożary lub powodzie) jak również innych wypadków losowych, które opóźniają lub utrudniają realizację umowy, a których Sprzedawca nie mógł przewidzieć lub nie mogła im zapobiec, zwalniają Sprzedawcę z obowiązku realizacji umowy w czasie powyższych zakłóceń oraz od odpowiedzialności z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy. 

3.       Klient zobowiązany jest do odbioru zamówionego Towaru. 

4.       Możliwe są następujące formy odbioru Towaru:

1)      odbiór osobisty Towaru przez Klienta w siedzibie Sprzedawcy;

2)      dostawa Towaru przez przewoźnika na podstawie umowy przewozu na adres wskazany przez Klienta.

5.       W przypadku przesyłek poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej lub przesyłek niestandardowych (np. o niestandardowych wymiarach) Sprzedawca kontaktuje się z Klientem przed realizacją zamówienia celem ustalenia sposobu oraz kosztów dostawy.

6.       W razie dostarczania towaru na adres wskazany przez Klienta koszty dostarczenia towaru ponosi Klienta, o ile strony odrębnie nie ustalą inaczej. 

7.       Z chwilą wydania towaru Klientowi lub przewoźnikowi na Klienta przechodzą korzyści i ciężary związane ze towarem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia towaru. Jeśli Klient popadnie w zwłokę w odbiorze towaru, wówczas ryzyko przypadkowej utraty lub przypadkowego uszkodzenia towaru przechodzi na Klienta od dnia następnego po dniu wskazanym przez Spółkę jako ostateczny termin realizacji. 

8.       Klient jest zobowiązany dokonać sprawdzenia zgodności Towaru z zamówieniami (tj. ilości i rodzaju Towaru) oraz do zgłoszenia ewentualnych zastrzeżeń w momencie odbioru Towaru pod rygorem odmowy uwzględnienia zastrzeżeń na późniejszym etapie. Zastrzeżenia powinny być zawarte w protokole w formie pisemnej pod rygorem nieważności. W razie dostawy za pośrednictwem firmy przewozowej protokół powinien zostać spisany przy udziale przewoźnika. 

9.       W przypadku odbioru osobistego - jeżeli Klient nie odbierze towaru w terminie 30 dni od dnia wskazanego przez Spółkę jako ostateczny termin realizacji, Spółka jest uprawniona do:

1)      obciążenia Klienta zryczałtowanymi kosztami magazynowania towaru w wysokości 0,1% wartości netto towaru za każdy dzień magazynowania po upływie tego 30-dniowego terminu lub

2)      sprzedaży towaru osobie trzeciej oraz do domagania się od Klienta odszkodowania, tj. różnicy pomiędzy ceną netto nieodebranego towaru wskazaną na zamówieniu a ceną netto uzyskaną od osoby trzeciej. 

         10. Powyższe postanowienia stosuje się odpowiednio do realizacji zamówień częściami. 

 

                              V.            GWARANCJA I RĘKOJMIA. ROZWIĄZANIE UMOWY

 

1.       Towary mogą być objęte gwarancją producenta. Warunki gwarancji wynikają z dokumentu gwarancji producenta, przekazanego Klientowi wraz z Towarem. Sprzedawca nie udziela gwarancji i nie jest gwarantem, ale może pośredniczyć w kontaktach z producentem oraz dokonać oględzin towaru. Ostateczna decyzja w kwestii reklamacji Klienta z tytułu gwarancji należy do producenta.

2.       Rękojmia za wady fizyczne i prawne Towarów jest wyłączona.

3.       Odstąpienie od Umowy przez Sprzedawcę lub Klienta może nastąpić na zasadach określonych w przepisach kodeksu cywilnego.

4.       W razie niewypełnienia któregokolwiek z postanowień umowy przez Klienta - Sprzedawca może, bez wyznaczania dodatkowego terminu, rozwiązać umowę i wszystkie inne umowy przez oświadczenie woli złożone Klientowi na piśmie, a otrzymane zaliczki zatrzymać w całości (o ile były pobrane). Oświadczenie woli uważa się za złożone z chwilą, gdy doszło do Klienta w taki sposób, że mógł zapoznać się z jego treścią. Jeżeli istotnych postanowień umownych nie wypełni Sprzedawca, Klient jest uprawniony do rozwiązania umowy przez oświadczenie woli złożone Sprzedawcy i do odbioru zaliczki w zapłaconej przez niego wysokości (o ile była pobrana), co strony zgodnie uznają za zrzeczenie się wszelkich roszczeń związanych z umową i jej wykonaniem, i co wyczerpuje jego wszelkie ewentualne roszczenia związane z niniejszą umową. 

 

                            VI.            DANE OSOBOWE

 

Sprzedawca jest uprawniony do przetwarzania danych osobowych Klientów z zachowaniem obowiązujących w tym zakresie przepisów prawa. Szczegółowe informacje zawarte są w „informacjach od administratora danych”.

 

                           VII.            PRAWO WŁAŚCIWE

 

Zastosowanie ma prawo polskie. W sprawach nieuregulowanych w OWS zastosowanie mają odpowiednie przepisy prawa powszechnie obowiązującego. 

 

                           VIII.            SPORY

 

Sądem właściwym do rozstrzygnięcia sporu między Sprzedawcą i Klientem będzie sąd właściwy według siedziby Sprzedawcy.

 

                             IX.            KOLIZJA  

 

W razie sprzeczności OWS z innymi warunkami umów stosowanymi przez Klientów, zastosowanie znajdą OWS.

 

                              X.            ZMIANA OWS 

 

1.       OWS mogą zostać zmienione przez Sprzedawcę z ważnych przyczyn, za które uważa się w szczególności zmianę przepisów powszechnie obowiązującego prawa, zmiany dotyczące profilu działalności Sprzedawcy lub oferty Sprzedawcy.

2.       OWS obowiązują od dnia 17.01.2023, z tym zastrzeżeniem, że nie narusza praw nabytych Klientów, tj. do zamówienia przyjętego przed zmianą lub do Umowy zawartej i wykonanej przed zmianą zastosowanie mają OWS obowiązujące w dacie tych czynności.